Tematy dni: Żółty; Zielony; Niebieski; Różowy bądź czerwony; Tęczowy świat

 

Drodzy Rodzice,

w kolejnym tygodniu czerwca bawiliśmy się różnymi kolorami: żółtym, zielonym,

niebieskim, różowym i czerwonym. Mówiliśmy, z czym kojarzą nam się konkretne

kolory. Dowiedzieliśmy się, kiedy powstaje tęcza, opisywaliśmy i malowaliśmy ją.

Używaliśmy pojęcia: horyzont.

Porównywaliśmy długości różnych przedmiotów i mierzyliśmy je za pomocą sznurka. Zrobiliście zegar słoneczny i obserwowaliście wydłużający się cień, który rzuca kijek.

Podczas zabaw gimnastycznych i rytmicznych wykonywaliśmy liczne ćwiczenia

usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała.

Zamieniliście się także w małych detektywów rozwiązując zagadki.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

•Rozmowy o różnych odcieniach kolorów, np. w parku lub nad wodą.

•Zabawy z kolorami w roli głównej (np. wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu

rzeczy, które mają podany kolor, dopasowywanie kolorów do smaków: truskawkowy – czerwony, bananowy – żółty).

•Tworzenie kolorowych potraw.

•Zabawy w „Dyktando graficzne” – dziecko rysuje na kartce to, co słyszy, np.

w prawym górnym rogu jest słońce, na środku jest drzewo itd.

•Zabawa w układanie przedmiotów od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie.

•Zabawy w składanie origami.

•Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanki