Tematy dni: Żółty; Zielony; Niebieski; Różowy bądź czerwony; Tęczowy świat
Drodzy Rodzice,
w kolejnym tygodniu czerwca bawiliśmy się różnymi kolorami: żółtym, zielonym,
niebieskim, różowym i czerwonym. Mówiliśmy, z czym kojarzą nam się konkretne
kolory. Dowiedzieliśmy się, kiedy powstaje tęcza, opisywaliśmy i malowaliśmy ją.
Używaliśmy pojęcia: horyzont.
Porównywaliśmy długości różnych przedmiotów i mierzyliśmy je za pomocą sznurka. Zrobiliście zegar słoneczny i obserwowaliście wydłużający się cień, który rzuca kijek.
Podczas zabaw gimnastycznych i rytmicznych wykonywaliśmy liczne ćwiczenia
usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała.
Zamieniliście się także w małych detektywów rozwiązując zagadki.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
•Rozmowy o różnych odcieniach kolorów, np. w parku lub nad wodą.
•Zabawy z kolorami w roli głównej (np. wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu
rzeczy, które mają podany kolor, dopasowywanie kolorów do smaków: truskawkowy – czerwony, bananowy – żółty).
•Tworzenie kolorowych potraw.
•Zabawy w „Dyktando graficzne” – dziecko rysuje na kartce to, co słyszy, np.
w prawym górnym rogu jest słońce, na środku jest drzewo itd.
•Zabawa w układanie przedmiotów od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie.
•Zabawy w składanie origami.
•Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanki