Rozmowa nt. wakacji

Rodzic pyta dziecko, gdzie można spędzić wakacje, po czym można rozpoznać morze, góry, las, jezioro.

  2. „Piękny świat” – rodzic czyta wiersz

„Piękny świat” E. Śnieżkowskiej – Bielak

Popatrz, słonko już zachodzi,

Popatrz, złoty w chmurach blask,

Popatrz, wiosła leżą w łodzi,

A na plaży wieje wiatr.

           

Popatrz, hen na niebie mewa,

A na piasku złoty ślad.

Słuchaj jak radośnie śpiewa

Morska fala, muszla, ptak.

Popatrz, dzieci roześmiane,

Z nimi mama, tata, brat.

Chwalą, także rozśpiewane,

Ten wspaniały, wielki świat.

3. Rozmowa na temat wiersza:

  • O jakim miejscu jest wiersz?
  • Jak to miejsce wygląda?
  • O jakiej porze dnia jest mowa?
  • Czy morze ładnie wygląda podczas zachodu słońca?
  • Czy widzieliście to kiedyś?
  • Co można robić nad morzem?

4. Zabawa ruchowa „Nad morzem”

Dzieci naśladują czynności jakie można wykonywać nad morzem, na hasło nazwy tych czynności podanych przez rodzica. Np. opalanie się, pływanie, zbieranie muszelek, robienie babek z piasku.

5. Ćwiczenia logopedyczne: „Statki”

Szum morza- dzieci naśladują szum fal: szuszuszu…

Rybki- dzieci chodzą po statku wyglądają za burtę i przyglądają się rybkom pływającym w wodzie- naśladują ruchy (otwierają i zamykają ściśnięte usta)

Marynarskie okrzyki- dzieci naśladują marynarzy wołając: Ahoj! Ahoj! Ahoj!

Kamień w wodzie- dzieci wypowiadają słowa: plusk, plusk, plusk

Chlapanie wodą- dzieci wypowiadają słowa: chlap, chlap, chlap

6. A teraz DROGIE DZIECI, mam dla was zadanie ale macie dużo czasu aby je wykonać- całe WAKACJE