Rozmowa nt. wakacji Rodzic pyta dziecko, gdzie można spędzić wakacje, po czym można rozpoznać morze, góry, las, jezioro. 2. „Piękny świat” – rodzic czyta wiersz |
„Piękny świat” E. Śnieżkowskiej – Bielak |
Popatrz, słonko już zachodzi, Popatrz, złoty w chmurach blask, Popatrz, wiosła leżą w łodzi, A na plaży wieje wiatr.
Popatrz, hen na niebie mewa, A na piasku złoty ślad. Słuchaj jak radośnie śpiewa Morska fala, muszla, ptak.
Popatrz, dzieci roześmiane, Z nimi mama, tata, brat. Chwalą, także rozśpiewane, Ten wspaniały, wielki świat.
3. Rozmowa na temat wiersza:
4. Zabawa ruchowa „Nad morzem” Dzieci naśladują czynności jakie można wykonywać nad morzem, na hasło – nazwy tych czynności podanych przez rodzica. Np. opalanie się, pływanie, zbieranie muszelek, robienie babek z piasku.
5. Ćwiczenia logopedyczne: „Statki” Szum morza- dzieci naśladują szum fal: szuszuszu…
Rybki- dzieci chodzą po statku wyglądają za burtę i przyglądają się rybkom pływającym w wodzie- naśladują ruchy (otwierają i zamykają ściśnięte usta) Marynarskie okrzyki- dzieci naśladują marynarzy wołając: Ahoj! Ahoj! Ahoj!
Kamień w wodzie- dzieci wypowiadają słowa: plusk, plusk, plusk
Chlapanie wodą- dzieci wypowiadają słowa: chlap, chlap, chlap
6. A teraz DROGIE DZIECI, mam dla was zadanie ale macie dużo czasu aby je wykonać- całe WAKACJE
|